Friday, 25 January 2013

tips: doa doa pelindung diri



assalamualaikum  hai semua.. kalau sesuatu yg buruk berlaku kepada kita yg juga manusia biasa ni..selain daripada seni pertahankan diri macam silat,karate..taekwondo... takkan nak guna senjata macam pistol,senapang..bla bla tu kann untuk selamatkan diri betul tak?? jadi aku nak share sikit lah .. ada satu perkara paling mudah untuk kita bawa kemana sahaja untk selamatkan diri kita ni... setiap kali kita kluar rumah, sebelum tido, berjalan seorang diri..amalkan tips ni.. senang jer..

# baca al- fatihah
# baca 3 kul..tapi bukan kul kul kul macam tu (ketuk kepala dgn periuk kalau buat mcm tu) haha tapi baca surah al-nas,al-falak dan surah al-ikhlas..
# kemudian tiupkan ke telapak tangan dan akhir sekali sapukan keseluruh badan
#  buat sebanyak 3 KALI

selama ni aku amalkan bacaan2 ni bila nak kluar rumah..eventhough rasa takut tu tetap ada kan.. tp alhamdulillah aku rasa selamat sgt.. ye la..kita baca ayat2 Allah sebagai pelindung.. maknanya kita minta tolong Allah la kan untuk melindungi kita.. jangan pula korang baca mantera itu ini.. KHURAFAT tu.. nauzubillah..


ada sebuah kisah di mana 2 org perompak mahu merompak seorang gadis yg sedang berjalan seorang diri di kawasan yg agak gelap..semasa mereka cuba mendekati gadis tadi.. mereka ternampak ada dua lembaga berada di kiri dan kanan si gadis itu...dua dua berbadan tegap dan besar.. mereka terus lari ketakutan.. bila ditanya gadis tadi..apa yg menyebabkan kamu tidak jadi dirompak..?lalu dia mnjawab," saya cuma membaca al-fatihah serta surah-surah 3 kul sebelum kluar rumah tadi " ..

 nak bg doa tambahan ....DOA ELAK SANTAU..


ada lagi tambahan doa2 untuk ELAK SIHIR..ATAUPON JAUHI SIHIR
 (sumber: rncangan semanis kurma )

jika anda BELUM TERKENA SIHIR dan mahu untuk mnjauhinya.. baca:

1) surah al-nisa' ayat 88
2) surah yusuf ayat 64

jika anda terasa ada ORANG YG MAHU MENYIHIR ANDA ATAUPON MUSUH ANDA...baca :

1) surah al-aaraf ayat 118-122
2) surah toha ayat 69

#baca didepan orang yg ada ugutan mahu menyihir anda ..

jika SUDAH TERKENA SIHIR dan mahu MEMBATALKAN SIHIR.. baca :

- surah yunus 81 dan 82


p/s :kita selalu mengingati dan menasihati untuk jadi yg lebih baik..in sha allah :)

9 comments:

Do comment this entry :)