Wednesday 4 March 2020

TIPS & TRICK: Cara Packing Untk Travel (Musim Sejuk) /How i pack my things for Travel (Winter season)


Assalamualaikum dan salam sejahtera.. entri ni adalah kesinambungan dari entri ke korea.. boleh baca kat sini ( https://iellakylla.blogspot.com/2020/03/tips-trick-backpack-honeymoon-ke-korea.html?m=1) ..

memandangkan terlalu banyak benda nak share kan.. kita buat satu lagi post specifically about Persediaan Travel (Musim Sejuk) /Preparation for Travel (Winter season) .. diingatkan disini.. ni adalah post mengenai CARA AKU PACKING FOR TRAVEL ye.. tak semestinya kena follow.. nak travel ni.. kena banyak buat research dan preparation.. mana yg baik.. boleh ikut.. mana yg tak baik tak perlu ikut.. depends pada diri masing2 :)

semua aku dah tulis siap2 dlam gambar tu.. boleh baca tau hehehe ni semua sebenarnya more to my own reference klau nak travel lagi.. tp siapa rasa ilmu ni berguna untuk dia.. then alhamdulillah.. amiklah aku halalkan :D





Semua kena pack kecik2 camni (bawah 100ml) kalau tak.. tak lepas naik cabin..


Winter coat aku seal masukkan dlm vacuum beg.. dlm tu ada 3 winter coat hehehe
Cara ni berjaya ye.. aku kat sana boleh pakai tudung bawal (masa angin tak kuat) elok terletak tanpa bawak iron.. yeahhh

Ubat-ubatan for travel :
1. Charcoal
2.Panadol
3.Ubat selesema
4.Minyak Angin Roll on
5. ORS
6. Cirit Birit
7.Angin
8. Tahan muntah


Additional Need

Bagi aku hand/feet warmer ni sgt membantu.. kalau tak kejung weh jari jemari..
Monopod -penting untuk aku.. walaupon dah patah..tapi dpt diselamatkan :)
Patah hari kedua kat jeju.. mana boleh jadi.. masa ni dah kat udo island tau :(
aku bawak monopod.. my husband bawak tripod ..sebab ni berat dan leceh.. hehee
us in action ..tengah setting nak bergambar ..
 itu sahajaa.. sekiannnn :D

3 comments:

  1. Sis nak tnya sis letak barang2 dlm cabin luggage yg 7 kg? Yg travel food sama juga ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau cabin sy bawa backpack je sis.. baju pon boleh tp makanan basah tak lepas tau..

      Delete
  2. Nicely done article and interesting information. Thanks for your hard work on such a topic.
    legal firm in kuala lumpur

    ReplyDelete

Do comment this entry :)