Thursday 8 October 2020

Shopee Review : Product best di shopee for travel preppers part 2


sambungan dari part 1 ----> Review : Product best di shopee part 1

13. Side Mirror Rain Shield

pernah tak waktu hujan, korang tak nampak kanan kiri sbb kabus?

lpastu motor ke kereta lalu sbelah korg tak perasan..

 aku selalu sgt nak terlanggar rider.. bahaya kan.. so aku cari solution dgn beli bnda alah ni. 

korang boleh pilih yang mana sesuai dengan penggunaan, 

mula2 dulu aku beli yang extention ni.. tapi bila kat parking,aku akan tutup cermin sebab ruang kecik.. so dia akan kelepet, jdnya kurang effisien sikit.. masih terkena tempias air hujan


kemudian, aku beli yang film ni.. besttt..sngat waterproof. tapi bertahan selama beberapa bulan je.. aku rasa wax dia dah hilang.. so, kena beli spray wax kot lg better.. sbb malaysia ni panas hujan panas hujan.. so, wax akan hilang.. tak bertahan lama.. kalau beli yg spray ni.. aku tak tau jenama mana yg ok.. soon aku nak cuba dulu.. baru bg review okay :)



14. Tempered glass (Huawei Mate 9 Pro)
&
Usb Fast Charging (android/ip)

kenapa tempered glass pon aku nak review?? hahaha sebabbb siapa yang guna fon jenis ni.. tempered glass dah tak jual kat kedai luar sana.. aku cari banyak kedai dah,, smua habis dan tak restock.. makanya, shopee is my last solution.. fuhh nasib baik ada :'( terus smpai 3 aku beli okay.. so korang boleh try cari jenis fon korang kalau tak jual kat kdai dah okay,,.. fon ni kan cepat upgrade.. so, yg jenis lama kebanyakan takde stock dah ...

yang usb ni.. aku beli dah berbulan pakai masih elok.. korang kena jaga dgn baik ok.. jgn kelepetkan atau bg wire usb ni berbelit.. aku beli yg rm2 kat eco pon elok aku guna.. so jgn salahkan brg murah kalau cepat rosak.. salahkan cara kita guna tu hehehe





15. Hand Warmer for Winter Season

hand warmer ni sgt membantu kalau korang 
travel ke tempat sejuk (20 deg celsius)

hand warmer ni isi dlm dia adalah charcoal.. so kalau bg anak2 guna..
 makesure jgn bg diorg yg panas sgt.. pilih yg sesuai dgn pengguna.. 

kalau yg ni.. panas dia adalah 65 deg celsius
bertahan selama 6 jam shj selepas kita buka plastik dia.

ada 3 tempat yg korang boleh letak:
1. dlm glove
2. dlm poket seluar
3. dlm stokin kaki




16.Portable Hand Soap (Sheet form)
&
Foldable Silicone Tupperware

ni pon sesuai untk travel.. yang tupperware foldable ni 
aku tak pernah masukkan dlm oven.. 
just aku masukkan air panas je untk masak maggi.. so ok...
 jgn tanya kalau dlm oven tahan ke tak.. aku tak try.. dan taknak try hahaha




17.Portable Hand Blender

kalau korang suka masak bila travel, nak blend bawang ke daging kee.. 
aku sarankan korang beli dan bawak jenis ni.. 
dahlah tak perlu plug in.. cuma perlu tarik2 je haha
bekas ni pon kecik dan ringan jee.. sesuai lah kalau nak masak dlm kuantiti yang sikit.. 

tapii make sure potong bawang tu tak besar sgt.. tak kecik sgt.. sedang2 je okay :)
 
yang ni harganya rm4++ jee

 
18. Soap Dispenser

Yang ni best sebab ada tmpat letak span 
dan terus picit je kat situ kluar sabun.. sabun pon dpt jimat tau... hee 
 
harga dia lebih kurang Rm 4 ke Rm5 lebih je
 


SEKIANNNNN... 
kalau ada brg best lagi aku masukkan dlm part lain okay 
terima kasih sbb ikuti blog aku yg tak seberapa ni :D

Tips: sebelum beli dari mana2 seller shopee/lazada pastikan korang tgk RATING dulu.. tak semestinya brg murah tak ok.. dan tak semestinya brg mahal ok.. apa2 pon bijaklah memilih dan membeli :D


No comments:

Post a Comment

Do comment this entry :)