Tuesday, 16 April 2013

BERLAGAK?! ubahla prangai..

assalamualaikum.. ok mula2..tarikk nafas duluuu.. ok tarikkkkkkk.. lepasssss..tarikkkkk... lepasssss.. *ok lega .. tertanya2 knapa?? hurmm hati tgh sakit kan.. taknak la tulis entri ni dgn hati yang sedang marah... ok skrg dah TENANG sikitt.. haa.. first of all.. aku tak suka orang yang berlagak.. aku tak cakap yang aku ni BAGUS sgt.. astaghfirullah.. tak sama sekali.. cuma aku ni tersinggung dgn sorang kawan aku ni.. DAH BANYAK KALI kot dia buat macam tu.. i mean kluarkn kata2 yg menunjukkn dia bagus, hebat.. kawan2 aku pon pnah mngadu kat aku.. sampai mnangis kot dia .. tapi aku tetap boleh kata.."SABAR WEH, ITU MEMANG PERANGAI DIA...KITA KENA TERIMA.TAK SEMUA ORANG SAMA"  ceh nasihat orang pandai.. taapi bila DAH BERKALI-KALI kena batang hidung seendiri.. haaa MAKAN HATI TAK TERKATA LA.. padan mukaa aku wwuwuwuw..tak reti nak ngadu kat sesape..so, aku ngadu la kat sini.. sob sob sob... 

yes i admit that dia tu memang pandai.. selalu DEKAN.. itu anugerah.. tapi knapa la dia tak guna kan kepandaian dia bersama2 dgn perangai yang cantik sikitt.. kalau digabung dua2 tu.. masyaallah.. beruntungnya dia .. ALLAH bg nikmat kepandaian tu.. guna la sebaiknya.. tapiiiiiii... hurrmmmm ..mungkin dia cuma buat lawak.. tapi bagi aku itu TAK LAWAK..ITU MENYAKITKAN HATI..  aku taknak cakap lebih la.. apa yang penting aku doakan dia TUNDUKKAN SIKIT EGO DAN BERLAGAK DIA tuu.. apa yang penting..selagi aku boleh sabar..aku akan sabar..tak kemana pon kalau dia berlagak.. mungkin sekarang dia kat atas.. tapi bila dia jatuh satu hari nanti.. masa tu baru tau langit tinggi ke rendah.. aku anggap dia tak sengaja la kan.. aku takkan bgtau sesape..aku tetap akan jaga aib dia.. selagi kita masih menjaga aib orang.. in sha allah ALLAH akan menjaga aib kita di akhirat kelak... ingat tuu kawan2.. tapi kalau ada yang terbaca post ni dan tau sape org tu.. hermm.. aku tak kata apa2.. korang yang rasa..korang sendiri boleh tau..



CONTOH-CONTOH AYAT ORANG BERLAGAK:
1) bila kita kata "wah..cantiknyaa"   dia jawab : "eleehhh.. tengokla sape yang buat??" aku kan kreatif *dengan senyum sinis
2) dia akan selalu kata : weh,aku ada bla bla bla..kau ada?? *dengan muka riak dan takbur
3) bila kita pinjam pen dia untuk buat sesuatu dia akan kata : tanpa pen aku ni.. kau takleh tulis tau
4) bila dia buat sesuatu kerja ..dia mesti nak bgtau semua org,macam ni: aku yang buat semua.. aku yang jadikan program tu berjaya.. *tanpa ada sesiapa tanya..(annoying sgtt)
5) kalau kerja dalam kumpulan.. dia guna barang yang dia beli.. dia akan kata: takpelah aku guna lebih.. barang ni aku yang beli kann.. *takpayah nak cakapla.. semua orang dah tau kot..team work.means brg2 tu milik bersama..walaupon yang beli KAU.. cuba la paham sikit
6) kalau tanya dia soalan : soalan ni cam mane? dia akan jawab: laa senang je.. takkan takleh jawab? *kalau senang tak tanya kau la.. adoiii
ni la ayat yg sesuai kott..
 #sebenarnya banyak lagi.. tapi buat masa ni.. itu jer yang aku rasa menyakitkan hati.. ini PENDAPAT AKU DAN YANG PERNAH MENGADU KAT AKU.. rasanya terluah semua.. legaa alhamdulillah.. kawan2 doakan dia berubah juga yee.. :) haaa..kepada sesiapa yang terasa pernah cakap ayat kat atas ni... ketahuila.. anda sedang bercakap besar/ berlagak.. maka, ubahla kalau taknak hilang kawan2.. terima kasih..assalamualaikum :')

10 comments:

  1. Haha, biasalah kalau ada kawan berperangai begini.
    Yeah, sesama kita mendoakan mereka mereka ni ek.
    Amin. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kechekkk :) haha.. betul tu..aminnn

      Delete
  2. Panas betul entry, byk2 bersabar x)
    Memang kadang2 org pandai ni kurang pandai utk menjaga kata-kata mereka, sebab mereka tak pernah tahu org disekeliling kata apa, ataupun buat-buat tak tahu. Mintak dijauhkan daripada sifat takabur dan riak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. maafla kalau kata2 tak sopan.. tengah geram.. heee saya setuju ngan awak.. aminnn

      Delete
  3. kadang2 tu kan..kita tak dapat nak kawal mulut bila hati tgh gembira atau jwa bergelora..hehe. mnta bersabar aja..sebb kita pun pernah jumpa manusia macam tu..hhuhu..nak tak nak kena tahan ja..tapi kena juga tegur..amar makhruf nahi mungkar..takut dia riak sanga.t.bahaya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. betul tu awakk.. mungkin kalau satu hari nanti bila ALLAH bg kekuatan kat kita untuk tegur dia.. kita akan buat jugak.. kita sanggup buat.. for the sake of my own friends.. and because of love.. :)

      Delete
  4. bykkn sabar k..:)
    kte dh penah rasa dulu...
    jgn dsebabkan pandai dye nk lbey2 plak
    klu cm tu, 1 ari nnt Allah swt akan tarik

    ReplyDelete
  5. Entry yang menarik..
    saya dah follow blog nhe dan jangan lupa follow balik yerr :)
    Terima kasih~salam ukhuwah
    www.kamarularnizam.blogspot.com

    ReplyDelete

Do comment this entry :)