Sunday, 31 March 2013

RENEW HATI , PERBAIKI DIRI

assalamualaikum.. lama tak update.. *eh cliche sgt ayat ni.. hahaha ermm actually a bit busy with MGM class.. kna jual itu ini... ditambah pulak dgn test 1 yg baru berakhir.. pheww  LEGA sgt.. *rilex la test je pon.. eh eh.. test ni la nyawa aku.. kalau tak kjar dari awal.. mane mungkin nak berlari kjar yang lain.. aku tak nak JATUH lagi sem ni.. TAKNAK !.. YA ALLAH.. aku akan buat yg trbaik.. in sha allah.. kali ni aku cuba prbaiki diri.. lebih merapati dan mndekatiMU ya allah.. aku cuba jauhi zina2 hati yg dulu telah mracuni hati ini.. dan mncuri fokus hati.. astaghfirullah.. dulu aku trlalu mlayan prasaan.. trlalu mngikut kehendak hati.. mungkin itu yg tlah mnggelapkan hati aku sedikit demi sedikit dan mungkin sebab tu juga aku susah mnerima plajaran..

 tapi apa yg aku nak kate.. setiap kali KETENANGAN itu hadir. setiap kali itu juga lah.. ada SAHAJA yang mnggangu! ahhh aku ni DIUJI lagi dan LAGI walaupon bukan ujian fzikal mahupon mental.. tapi aku DIUJI dgn ujian yg lebih dasyat.. UJIAN HATI.. hati yg walaupon seketul kecil inilah yg mnentukan BAIK BURUK seseorang.. moga aku kuat menempuh ujian yg datang ni..

apa ujian tu yee..? nak tau ke? hurmm sbnrnye aku tak reti nak bercerita tapi mnulis tu SGT PANDAI. hehehe.. ok first thing first, pliz dont judge me before you know me well.. ok dulu aku memang ramai kawan lelaki.. aku tau aku SILAP.... mungkin aku silap sbb senang sgt berkawan.. tapi salah ke brkawan?? tak kan.. bak kata pepatah KAWAN BIAR SERIBU.. BERCINTA BIAR SATU! haa.. sbb amalkn prinsip ni lah.. smpai skrg aku brkawan dan terus berkawan.. 

bercinta? memang satu.. tapi itu DULU.. ini yg aku musykil.. yang dulu tu kmbali semula.. aku memang takde prasaan dah kat dia.. SAKIT LAMA TAKKAN MUDAH PULIH BEGITU SAHAJA.. ingat tu.. dan aku bukan jenis yg JILAT LUDAH AKU BALIK.. so untuk tidak memutuskan silaturrahim.. aku anggap dia sbg seorang abg.. tak lebih ..tapi kalau takdir menentukan memang aku untuk dia.. aku terbaik untuk dia. dan dia juga terbaik untuk aku.. PERMUDAHKANLAH SEGALANYA YA ALLAH.. memang skrg aku hanya bercinta dgn MU YA ALLAH.. lebih tenang.. lebih damai.. tiada kesakitan.... tiada keresahan..

 aku perlukan lelaki yang setia.. bukan yang suka mendua.. aku juga memerlukan lelaki yg berkaliber... bukan yang berkaki lebar..senang senang pergi bila tak suka.. senang2 datang bila diri sndiri terluka.. cukuplah PENGALAMAN sekeliling dan pngalaman lama mngajar aku erti "PENGENALAN" trhadap lelaki.. CUKUP..! kini aku berserah kpd NYA dan sedang mmperbaiki diri untuk jadi yg terbaik..
  " AKU MAHUKAN CINTA HIGH CLASS .. BUKAN YANG SENANG  BREAK LIKE GLASS ."
#awak..terima kasih sebab pernah memeluk hatii saya suatu ketika dahulu dan melepaskan hati saya sekaligus memadam NODA HITAM dalam hati saya.. dan awak juga telah mengajar saya untuk mengenali lelaki dgn lebih BERHATI HATI ...
yang ikhlas: saya

nota kaki: Perubahan hati bukan kerana sesiapa.. perubahan hati bukan juga sebab terpaksa.. tapi itu adalah tnda aku lebih mncintai-Nya mlebihi cinta manusia.. harap maklum

6 comments:

  1. sabar k....semua ni ada hikmah dia...:)

    ReplyDelete
  2. nice... semoga apa yang ko hajati akan jadi kenyataan

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh.. hamra? wah.. aku baru prasan kau komen ni.. haha.. sejak bila ada blog kawan aku ni.. hehe ermm kau doakan aku kan.. aaminn.. thanks :)

      Delete
  3. Assalamualaikum :) Tumpang menyinggah disini sambil cuci2 mata membaca entry2 awak.

    "susah kita nak duga soal hati, kadang-2 yg kita rasa indah dan manis buat kita, rupanya hempedu yg ditelan pahit. Namun , pasti ada sesuatu yg menggantikan hempedu, yakni kelukaan dan duka di hati kita. In sha Allah"

    Btw, singgah laa ke ceritachentakita.blogspot.com. and I just be one of your follower :) Keep in touch.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nice advice.. thanks syuhadah.. i just came to ur blog.. btw nice to keep in touch with you :)

      Delete

Do comment this entry :)