Sunday, 20 January 2013

jin berjubah? biar betul...

 




assalammualaikum..haihh seram sejuk pulak nak cerita.. nak cerita ke? tak payah la.. hee..kbai..
haa..korang baca lagi ea? nak tahu la tu kan.. ok ok..aku cerita la ni.. aku sbnrnya baru balik dari kg..baru smpai ptg tadi dlm pukul 6.30pm... 3hari ni satu family takde kat rumah. ..KOSONG ~ bila kitorang smpai rumah..mcam biasa la kluarkn brg2 dlm kreta.. kmas2 smua.. then tepat pkul 7.30 pm..aku naik atas nak smyg maghrib la kan.. then aku lalu kat bilik abg aku..(abg azfar) *eh! abg aku dah balik kot dari bndung.. nak kacau dia la..aku pon g ttup pintu dia..tp selalunya aku msti tegur dia tak pon terjah dari blkg..haha..rutin adk bradik.. tp kali ni aku mcm tak nak tegur pulak rasanya..so aku main2 ttup pintu je la.. pastu aku ckp ngan mak aku..

      me: mak,abg far dah balik.. nmpak dia kat bilik td..tgk kaki dia mcam pakai jubah..nak pg surau kot tu..
      
      mak: eh dah balik?pakai jubah? *tak pernah budak ni pg surau pakai jubah..
     
lpas smyg isyak,kitorang macam biasa mkn2 dpan tv.. then mak aku tnya abg aku lg sorang (abg faiz)
   
      mak: faiz,azfar dah balik?
    
     abg faiz: eh blom la mak.. dia dari tadi tak balik lg..kak zai ada la dtg. . kitorang tak naik atas pon.. kat dpan tv je dri tadi..

      kak zai: aah..mane ada kak zai naik.. kat sini je dari tadi..

     mak: eh ila ckp dia nmpak azfar kat bilik pakai jubah..

     abg faiz: ila.. sini kjap.. kau masuk rumah tadi bg salam tak? pg kluar balik bg salam..ntah kau nmpak apa ntah tadi..kau bawak jin balik rumah la tu..

     me: mak..btul la ila nmpak kaki dia tadi.. pastu ila gurau2 ttup pintu.. *aduh.. biar btul ni.. jgn la aku bwak balik bnda2 tu..nauzubillah. .ya allah selamatkanlah kluarga kami..fuh fuhh

aku naik bilik abg aku balik ngan anak sedara aku (sofwan) ..aku tgk bilik gelap.. oh dup dap dah ni.. mcm2 dah aku pkir.. korang rasa aku nmpak apa tadi?tiba2..ank sedara aku ckp..

   sofwan: ucu,wan rasa wan tau sape kat bilik ateh tadi.. tu umi la.. dia naik kjap tadi..

   me: *pandang abg faiz ngan kak zai

  abg faiz,kak zai: ketawa terbahak2...

#rupanya yg aku nmpak kaki mcm pakai jubah tu kakak aku yg pakai kain..tp aku nmpak mcm jubah.. haha.. lain kali pakai spek ila..padan muka setepek! haih.. ni la nasib ank bongsu yg selalu dikenakan abg2 ngan kakak sndiri..
  

2 comments:

  1. hahaha bang bang boom.. best lagu tu :)

    ReplyDelete
  2. heheheheeee...kesian dia..:p :p

    ayusham http://eiqaleysha.blogspot.com

    ReplyDelete

Do comment this entry :)