Thursday 28 June 2012

idea: bagaimana nak kenali cinta?


CINTA CINTA..apabila cakap pasal cinta semua nak tau..apakah itu sebenarnye cinta..im not Dr.LOVE..but i am who hv been got in love too....sapa tak penah jatuh cinta..itu lumrah manusia lahh..ok..bagaimana nak kenali cinta ni ea??apa yang aku rasa cinta ini bila kedua dua pasangan mmpunyai KEJUJURAN.. KESETIAAN dan PENGORBANAN serta KEWANGAN yg mncukupi..kenapa??


KEJUJURAN : bila kita jujur dengan pasangan..kita akan rasa bahagia..tiada curiga..so hati pon gembira...

KESETIAAN : bila dah jujur.automatik lah kita akan setia..ye tak?? mana ada pasangan yang nak tgk laki dia berkepit ngan pompuan lain..peh!! sentap kott..

PENGORBANAN : ok..ini yang PENTING..sebab bila kita berkorban..segalanya akan lebih bermakna...berkorban untuk tidak selalu berdating...ini kan DOSA and lagipon rindu yang semakin mendalam akan membuahkn lagi rasa cinta....>_<

KEWANGAN : ok..kadang2 ada yg cakap perkahwinan cukup bila dua dua saling cinta kan..tapi jgn pelik bila bnyak kes cerai ni sebab utama adalah DUIT.. mula2 memang cinta yg jadi ukuran..tapi bila berlaku masalah itu ini..duit jugak yg dicari nnti.. kalau susu anak habis?? nak beli dgn cinta ke?bila anak2 sakit..nak bayar bil klinik dgn cinta ke? sebab tu aku nasihatkan bg yg nak kawin muda tu CARILA KERJA DULU..bila ada duit kat tgn in sha allah semua ok.. 
smua kisah cinta aku masa ZAMAN SEKOLAH jer..paling bnyak GOSIP la  itu pon zaman sekolah rendah tu..haha... HINGUSAN BETUL ! masa sekolah menengah kurang sikitlah gosip cinta ni sebab aku jenis yg tak kawan ngan lelaki kecuali budak kelas ke..satu kumpulan kat mane2 kursus ke ,..itu je..(mungkin lah haha) manusia boleh berubah kan..itu yang terjadi kat aku..aku berubah...aku layan semua lelaki sama..sebagai kawan..yes sebagai kawan..mgkin kadang2 terlebih tapi..itu semua just menduga perangai sebenar laki tu jer...either betul nak kat aku or just to play me around..

ha...jadi inilah yang aku PEGANG sampai sekarang....SERAHKAN CINTA pada illahi...kerna aku tahu...jodoh yang dia tetapkan adalah yang TERBAIK...aku pnah kenal macam2 pasaangan kat dunia ni antaranya:

#..ada yang bercinta 10 tahun..last2 putus tak cukup serasi katanya...

#..ada pulak yang besok nak nikah..last2 kemalangan plak si suami...

#...ada yang baru je kenal 2 bulan..tapi kawin dah dekat 20 tahun lebih...*yang ni aku suka..

#...ada pulak yang kawin dengan jarak umur yang agak berbeza..*alah..cinta itu BUTA kan..

#..ada pulak yang berjumpa dengan bakal suami yang dulunya sama2 sekolaah TADIKA..haaa

#...ada pulak yang kahwin ngan orang yang dulu MUSUH dia.. *macam novel...

 
    kalau aku nak list semua...1001 punya pasangan yang mmpunyai macam2 jenis CERITA CINTA..itu semua dah tertulis oleh ALLAH..aku tau..DIA juga dah tulis sebuah cerita CINTA untuk aku..so..buat penat aku mengejar CINTA MANUSIA.. yang tak mungkin dan tak tau jadi ke tak...

        jadi aku letak prinsip..CINTA ALLAH kucari..untuk berjumpa kekasih ABADI....
and one more thing is.....baca ni...

       ok...thats all..... OPSS...kjap..jgn marah haa..ini pndapat sahaja.. kalau nak terima BOLEH.tak terima pon TAKPE.. ok bai.. assalammualaikum =)

No comments:

Post a Comment

Do comment this entry :)